OTANMÄEN UUTISIA

Kyläyhdistyksen ja muiden toimijoiden uutisia ja kylän tapahtumia

OTANMÄEN TALVIRIEHA

lauantaina 16.3. klo 13-16 Urheilutalolla, pihalla ja kentällä. Hiihtokilpailut lapsille, grillimakkaraa, puffetti, arpoja, rekiajelua ja muuta hauskaa.

FRISBEEGOLRATA on valmistunut.

Rata on rakennettu Urheilutalon ympäristöön yhteistyössä Vuolijoen aluelautakunnan kanssa. Piiparinmäki oy on lahjoittanut hankkeeseen merkittävän apurahan. Radan pohja ja heittopaikat on rakennettu talkoilla. Tervetuloa tutustumaan rataan ja toisiin pelaajiin! Radan ensimmäinen väylä alkaa Urheilutalon edestä. Rata on maksuton. Ja frisbeegolfia voi harrastaa myös talvella! Paksu hanki antaa lisähaastetta ja nostaa sykettä.

ASIOINTIBUSSI tiistaisin Otanmäestä Vuolijoen kaupalle ja terveyskeskukseen. Lähtö koululta 8.45, SEO:lta 8.55. Bussimatka maksaa 3,60/suunta, tai Waltti-kortilla 2,70. Bussi pysähtyy S-kaupan pihaan ja käy tarvittaessa myös terveyskeskuksella. Paluulähtö Vuolijoelta klo 10.30.

ELÄKELÄISTEN KUNTOSALI eli SENIORIEN LIIKUNTAPYSÄKKI ma ja pe klo 14-15 Urheilutalon kuntosalissa. Kuntoilun päälle omatoimikahvit porinoiden kera Urheilutalon kahviossa. Hinta 2,50 e kerta. Kuntosalilippuja voi ostaa Otanmäen kirjastosta. Lisätietoja Paavo Makkoselta p. 040 769 1475.

Senioriranneke yli 65-vuotiaille oikeuttaa myös Otanmäen kuntosalin ja maauimalan käyttöön. Seniorirannekkeen (95 €/vuosi, 50 €/6kk) voi ostaa Kaukaveden infotiskiltä.

KIRPPUTORI on auki tiistaisin klo 12-16 seurakuntatalon pohjakerroksessa. Paljon vaatteita ja kodin tarvikkeita. Käynti takapihan puolelta. Samaan aikaan omatoimikahvila yläkerrassa. Järjestäjä Kajaanin srk:n vapaaehtoiset. Tuotto lähetystyölle.

ÄIJÄKERHO TORSTAISIN

Vapaamuotoinen ukkojen porinakerho kokoontuu Otanmäen SEO:lla torstaisin klo 9.00. Lämpimästi tervetuloa tarinoimaan ja vaihtamaan ajatuksia.

KAUPPA on edelleen toiveissamme. Odotamme kylälle innokasta yrittäjää, joka perustaisi kaupan. Asiakaspohja on riittävä, ja mahdollisia tilojakin löytyy. Puuttuu vain kauppias. Toistaiseksi meitä palvelee SEO:n elintarvikemyynti maanantaista perjantaihin. Tiistai-aamupäivisin Vuolijoen S-kaupalle ja takaisin vie asiointibussi.

K-Reissumies Kajaanista toimittaa ostoksia Otanmäkeen kotioville keskiviikkoaamuisin. Tilaus tehdään netissä os. www.k-ruoka.fi/kauppa. Siltä valitaa kaupaksi K-Reissumies ja valitaan tuotteet ostoskoriin. Kotiinkuljetus maksaa 10 €. Ostokset voi maksaa heti verkkopankin kautta tai kotiinkuljetuksen yhteydessä tai laskulla.

JOULUNAVAUSTA vietettiin 5.12.

Seurakuntatalolla oli joulumyyjäiset ja kirpputori. Villiruusut ja Joulupukki esiintyivät. Laulava soihtukulkue vei illan hämärässä SEO:n pihalle. Siellä TuuMa-kuoron joululaulujen tunnelmissa nähtiin kaivostornin tähden syttyminen. Pakkasessa oli tarjolla lämmikkeeksi grillimakkaraa ja glögiä. Kiitämme lämpimästi kaikkia yhteistyökumppaneita ja arpajaisvoittojen lahjoittajia ja toivotamme kaikille hyvää joulua ja onnellista uutta vuotta.